همزمان با ورود جنگنده های اف-٢٢ آمریکا به امارات، برای نخستین بار یک افسر اسرائیلی در بحرین مستقر می‌شود.

یارکشی علیه رزمندگان یمنی/ ورود نخستین افسر اسرائیلی به بحرین

به گزارش قدس آنلاین، تنها چندین روز پس از تشدید حملات موشکی و پهپادی نیروهای مقاومت یمن به امارات، جت‌های جنگی اف-۲۲ آمریکا با رسیدن به این کشور در یک پایگاه نیروی هوایی امارات مستقر شدند.

همزمان، بحرین نیز تأیید کرد که یک افسر ارشد نیروی دریایی رژیم صهیونیستی در این کشور مستقر می شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سنتکام، ستاد نیروهای مرکزی آمریکا اعلام کرد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در گفت‌وگوی تلفنی با محمد بن ‌زاید آل ‌نهیان، ولیعهد و حاکم ابوظبی، دستور اعزام فوری جت‌ها از ایالت ویرجینیا به پایگاه الظفره در ابوظبی را صادر کرد.

این پایگاه میزبان دو هزار نظامی دیگر آمریکایی نیز هست. مقامات آمریکایی بنا به دلایل امنیتی از اظهار نظر درباره تعداد جنگنده‌ های اف-٢٢ استقرار یافته یا شمار خلبانان خودداری کردند.

با وجود این، به گفته آن ها واحد موسوم به «بال جنگنده اول» واقع در پایگاه مشترک لانگلی- یوستیس ایالت ویرجینیا به امارات اعزام شده است. یک تصویر منتشر شده توسط نیروی هوایی ایالات متحده نیز ۶ جنگنده اف-٢٢ را در پایگاه الظفره نشان می‌دهد.

این در حالی است که ارتش ایالات متحده ناوشکن«یو ‌اس ‌اس کول» را نیز به امارات اعزام کرده است. با وجود آن ‌که امارات از آغاز ائتلاف نظامی به رهبری عربستان بخشی از نبرد یمن بوده؛ اما حملات موشکی و پهپادی همزمان با سفر اسحاق هرتزوگ، رئیس‌ رژیم صهیونیستی، به امارات و سپس سفر بنی گانتز، وزیر جنگ اسرائیل، به بحرین تشدید شد.

منبع: خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.